augustus 24, 2019+31 (0) 50 8200 200info@nationalewatersportbank.nl

Euroboatcharter.com breidt uit naar de UK

Home / Nieuws / Euroboatcharter.com breidt uit naar de UK

Topje van de IJsberg

In tegenstelling van wat de “oude watersport aanbieders’ ons willen doen geloven, is watersport wel degelijk populair onder alle lagen van de bevolking. Sterker: volgens Euroboatcharter is de huidige groei in haar markt nog maar het topje van de spreekwoordelijke ijsberg en moet de echte groeispurt nog komen. Maar dan wel op de manier zoals de ‘moderne mensch’ het eist.

Nieuwe service, nieuwe kantoren

En dat is service en kwaliteit. Internationale klanten kunnen bij Euroboatcharter na Leek en Zagreb daarom nu ook terecht bij het nieuwe kantoor in Londen. “Daarmee zien we -voorlopig- voldoende geografische dekking voor onze klanten, die we met deze kantoren bedienen van Scandinavië tot en met Frankrijk en nu dus ook het Verenigd Koninkrijk”, aldus commercieel directeur Anne de Vries.

It’s the economy, stupid..

Per september opende het bedrijf de deuren van het nieuwe kantoor in Londen. Wat in Nederland kon, moet ook in andere landen kunnen, is de filosofie. En dat blijkt. “Wij zijn nog van voor de crisis”, merkt de Vries grijnzend op. “Natuurlijk was het de afgelopen jaren soms scherp aan de wind zeilen, maar onze groeicijfers hebben nooit onder de double digits gezeten. Kwestie van de markt goed aanvoelen en de klant geven wat tegenwoordig nog zeldzaam schijnt te zijn: een goede prijs maar nog veel betere service”. Ondertussen begint de economie te groeien en met name watersport is, ook onder Nederlanders, enorm populair. Maar dan wel op de manier zoals past bij de moderne tijd. Dus met een luxe, gehuurde boot zorgeloos varen. “En in dat aanbod blinken wij uit”, aldus de Vries. Met meer dan 18000 schepen in haar aanbod heeft Euroboatcharter altijd een geschikt schip, waar ook ter wereld.

Follow the money

Wat ooit begon uit passie voor de zeilsport is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een snel groeiend bedrijf dat alleen maar sterker uit de crisis is gekomen. Toch is de Vries niet helemaal tevreden. Groei is een luxe probleem maar we hebben daardoor te lang gewacht met de aansluiting op de Amerikaanse markt. “De VS bieden enorme kansen voor ons and we go where the money is.” Inmiddels is ingezet op een actieve benadering van dit marktgebied.

De cijfers uit het vierde kwartaal van 2014 liegen er niet om. Door een forse omzetstijging ten opzichte van het jaar ervoor kan er wel gesteld worden dat de Nederlandse markt te klein aan het worden is. Ook dit zal voor de Vries reden zijn geweest om uit te breiden naar Zagreb en sinds kort ook Londen. Beide kantoren zullen nu worden gebruikt om internationale klanten te voorzien van persoonlijk advies en offertes. Want dat blijft de kern van het betoog: zorg dat je altijd een betere prijs vraagt, altijd een beter produkt biedt en altijd beter bereikbaar bent dan je concurrent. Dan komt de rest vanzelf.

Recommended Posts
Heeft u nog vragen?

Heeft u misschien nog vragen of suggesties? Neem dan contact met ons op!